Aj Spotify spustilo hodnotenie podcastov

Uprostred decembra 2021 oznámilo Spotify, že začína pre používateľov spúšťať hodnotenie podcastov.

Funkcia nebola naraz dostupná pre všetkých, nabiehala počas dvoch týždňov. Väčšina by však hodnotenie už mala mať dostupné.

„Vaše hodnotenie podcastu je ďalším spôsobom, ako potenciálne prilákať nových poslucháčov. Čím vyššie hodnotenie, tým väčšia pravdepodobnosť, že dajú šancu vášmu podcastu,“ radí streamovacia spoločnosť tvorcom podcastov.

Tvorcovia podcastov aj poslucháči dlho žiadali pridanie tejto funkcionality. Apple Podcasty majú hodnotenie takmer od vzniku. Teraz zostáva z veľkých podcastových platforiem len Google, ktorý túto možnosť poslucháčom neposkytuje.

Ako funguje hodnotenie podcastov na Spotify

Hodnotenie podastu sa zobrazuje pod popisom. Zdroj: Spotify

Udeliť na stupnici od jednej do piatich hviezdičiek svojej obľúbenej relácii môžu poslucháči v aplikácii Spotify (iOS a Android).

Našťastie hodnotiť nemôže ktokoľvek akýkoľvek podcast ako to má napríklad vo svojej aplikácii Apple.

Ak príde používateľ na podcast, ktorý ešte nepočul, aplikácia mu nedovolí hodnotiť a vyzve ho, aby si ho najprv vypočul.

Až keď si vypočuje aspoň 30 sekúnd epizódy bude umožnené hodnotenie.

Tvorcom sa počet hodnotení zobrazí na stránke podcastu až keď získa ohodnotenie aspoň 10 poslucháčov.

Spotify podcasterom: Pozvite fanúšikov hodnotiť

Na blogu Anchor, hostingovej služby pre podcasty, ktorú vlastní Spotify, je niekoľko odporúčaní, ako vyzvať poslucháčov, aby podcast ohodnotili.

„Ďakujem veľmi pekne, že ste si vypočuli [názov relácie]. Nezabudnite nás ohodnotiť všade, kde počúvate podcasty, vrátane Spotify.“

„Ďakujeme, že ste si vypočuli našu show. Ak sa vám páči, čo počujete, nezabudnite ohodnotiť našu reláciu na Spotify.“

„Páči sa vám tento podcast? Dajte nám vedieť zanechaním hodnotenia na Spotify.“

Dávid Tvrdoň
Dávid Tvrdoňhttps://davidtvrdon.com
Novinár, moderátor a špecialista na digitálne predplatné. Počas štúdia žurnalistiky pracoval v online marketingu. Od roka 2015 prešiel do denníka SME, kde sa venoval dátovej žurnalistike, technologickému spravodajstvu, produktovému manažmentu a neskôr digitálnemu predplatnému ako aj newslettrovej stratégii. Moderuje technologický podcast Klik.