Už 30 percent používateľov Spotify počúva podcasty

Začiatkom júna 2022 oznámila platforma Spotify viacero informácií a zaujímavých dát v rámci prezentácie pre investorov.

Hlavným cieľom spoločnosti je dosiahnuť 1 miliardu používateľov do roka 2030.

Keď Spotify naposledy hlásilo kvartálne výsledky za prvý kvartál 2022, platforma mala 422 miliónov používateľov.

Podcasty sú pre Spotify stále stratové

Spotify oznámilo, že na podcastoch stále nezarába. Podľa vlastných slov však postupuje podľa plánu a naďalej do podcastov investuje. Inými slovami, ešte neočakáva, že tržby sa preklopia do ziskov.

V roku 2021 boli tržby z podcastov vo výške 200 miliónov eur. Avšak celkovo skončila divízia podcastov v strate približne 100 miliónov eur.

Podľa Spotify predstavujú podcasty „20-miliardovú príležitosť“. To naznačuje, že spoločnosť očakáva celosvetovo rýchly rast používateľov aj tržieb.

Spotify tiež oznámilo, že aktuálne dokáže speňažiť (monetizovať) iba 14 percent času počúvania v podcastoch.

[ Platené podcasty cez Anchor.fm od Spotify dostupné už aj na Slovensku. ]

125 milión používateľov Spotify počúva podcasty

Na platforme má streamovacia služba v zozname už viac ako 4 milióny podcastov. Ešte v roku 2019 to bolo len pol milióna.

Až 75 percent všetkých podcastov na Spotify funguje na službe Anchor.fm, na ktorej si môže hocikto zadarmo založiť a prevádzkovať podcast (Spotify kúpilo Anchor.fm v roku 2019).

Približne 30 percent používateľskej základne Spotify alebo viac ako 125 miliónov používateľov mesačne počúvalo podcasty v prvom štvrťroku 2022.

Počúvanie podcastov predstavovalo 7 percent z celkového počtu hodín počúvania na platforme v danom období.

Stratégiou naďalej zostáva investovanie do vlastných podcastov ako sú Call Her Daddy a Armchair Expert. Originálne Spotify podcasty obsadzujú 15 zo 100 miest v Spotify rebríčku.

Okrem podcastov dostali veľký priestor aj audioknihy. Podľa šéfa Spotify Daniela Eka predstavujú ďalšiu veľkú príležitosť rozvoja.

Vo videu si môžete pozrieť celú vyše 3-hodinovú prezentáciu.

Dávid Tvrdoň
Dávid Tvrdoňhttps://davidtvrdon.com
Novinár, moderátor a špecialista na digitálne predplatné. Počas štúdia žurnalistiky pracoval v online marketingu. Od roka 2015 prešiel do denníka SME, kde sa venoval dátovej žurnalistike, technologickému spravodajstvu, produktovému manažmentu a neskôr digitálnemu predplatnému ako aj newslettrovej stratégii. Moderuje technologický podcast Klik.