„Niektorí majú dojem, že kampaň nebola špinavá. Podľa mňa však bola špinavšia, ako kampane, ktoré sme videli doteraz,“ hovorí v podcaste politický marketér Martin Burgr.
Podľa neho sa počas kampane šírila neskutočná špina a prvýkrát do kampane vstúpila aj umelá inteligencia. „Zároveň sme boli prvýkrát svedkami toho, že sa rôzne prúdy, vrátane konšpiračných, dokázali spojiť v prospech jednej strany.“
Podľa Martina Burgra je Robert Fico z pohľadu marketingu politický fenomén. „Z akej situácie dokázal stranu vytiahnuť spät na víťaznú, je zaujímavé. Aj ťažko napodobiteľné. Na druhej strane sa mi vždy žiada povedať, že ak má neobmedzené pole pôsobnosti a nelimituje sa pravdou, tak sa hrá oveľa ľahšie,“ zdôrazňuje.
Nemyslí si, že sa v kampani Progresívneho Slovenska udiali nejaké chyby a tvrdí, že sa poučili z neúspešnej kampane v roku 2020. „V našej kampani bola od začiatku jednota v tom, čo chceme ponúkať a ako chceme vystupovať. Dobrá kampaň má vyzerať takto. A zlá je vtedy, keď sa lieta ako šarkan vo vetre: kde zafúka tam sa ide.“
V podcaste budete tiež počuť:
– čo rozhodlo voľby,
– prečo si myslí, že bola táto kampaň špinavšia, ako tie predošlé,
– prečo je ťažké zhodnotiť kampaň Smeru,
– a prečo nesúhlasí s tým, že Robert Fico určoval témy počas kampane,
– ako vyzerá práca volebného stratéga,
– a ako vyzerá príprava kampane.
Podcast nahrala Denisa Hopková.