E-shop Electronic-star a skupina Berlin Brands Group, ktorej je e-shop súčasťou síce nie sú na Slovensku takí známi ako Alza, Hej, či Mall, avšak z pohľadu obratu aj profitability už patrí medzi top hráčov. Skupina BBG generuje ročne obrat 200 mil. EUR, z toho CEE divízia sa podieľa obratom 33 mil. EUR za 2019. Mesačne skupina sprocesuje 200 000+ objednávok a zamestnáva 500+ ľudí (z toho na SK 120+).  

Jakub Žilinčan ako CMO skupiny prezradil Michalovi naozaj zaujímavé interné informácie a čísla, ktoré vám pomôžu navnímať špecifiká medzi CEE a západným e-commerce trhom, odhalia stratégiu pri expanzii a celkovo dajú veľkú inšpiráciu k tomu, ako vybudovať silný a hlavne profitabilný e-commerce biznis. Veľmi zaujímavé sú tiež odporúčania, ako zo support tímu urobiť popredný predajný/marketingový kanál e-shopu.  

Vo videorozhovore sa dozviete:
0:49 – Vďaka čomu sú obchody spoločnosti Berlin Brands Group také profitabilné?
1:17 – Ako je orientačne rozložený obrat jednotlivých e-shopov tejto spoločnosti?  
2:21 – Aký podiel na obrate spoločnosti tvorí B2C a B2B?
3:01 – Aká je štruktúra návštevnosti týchto e-shopov?  
4:20 – Bude Amazon v horizonte 3-5 rokov aj v našom regióne dominantný?  
5:41 – Aké zloženie návštevnosti majú e-shopy spoločnosti BBG z hľadiska marketingových kanálov? 7:31 – Ako realizujú tzv. reaktívny sales cez support?  
9:21 – Realizujú marketing inhouse alebo outsourcujú? V čom vidia výhody a nevýhody?
10:29 – Sú pre nich profitabilné aj sociálne siete?  
11:38 – Manažujú tí istí zamestnanci rôzne krajiny alebo má každý na starosti svoju krajinu?
12:46 – Ako riešia vývoj?  
14:07 – Darí sa im využívať Exponeu tak, aby bola pre nich rentabilná?  
15:40 – V ktorých krajinách sa im najviac darí a prečo?  
17:56 – Ako funguje spolupráca s nemeckým managementom spoločnosti?  
19:19 – Čo je dôležité pri výbere novej krajine?
20:09 – Aký je postup pri spustení novej krajiny, čo sa týka marketingu?  
21:09 – Ako dlho im trvá kým sa plne etablujú na trhu?  
21:54 – Ako fungujú, čo sa týka logistiky?  
25:12 – Aké boli 3 najväčšie chyby počas ich pôsobenia?
26:35 – Ako sa prejavila Korona na predajoch? 27:35 – Majú aj možnosť osobného odberu?  
28:10 – Akú majú, ako skupina BBG, dlhodobú víziu?
30:10 – Aký je význam marketplace-ov z pohľadu Jakuba Žilinčana?  
32:27 – Aké nástroje sa im osvedčili? Ktoré by odporučili e-shopárom?  

Tip 1:  Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.  

Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy    

Tip 3:  Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.    

Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.