Martin Zahuranec, náš ďalší hosť v Business Talks, je CEO jedného z najrýchlejšie rastúcich e-shopov v regióne, eyerim, ktorý v súčasnosti pôsobí v 14 krajinách Európy a venuje sa najmä online predaju okuliarov. Aktuálne spúšťajú vlastnú optiku a nedávno uzavreli investorský round, kde získali niečo cez 1,5 miliónov eur od fondu Eterus Capital. Zvyšných 200-tisíc eur pripojili 3TSCapital Partners. Skupina, za ktorou stojí prevažne investičný fond amerického technologického gigantu Cisco, už do eyerim investovala tretíkrát.

Martin pôsobil dlhšie v Ázii, kde pracoval pre viaceré firmy ako Rocket Internet či Lazada, bol členom tímov, ktoré doslova kopírovali fungujúce biznis modely a nasadzovali ich na miestnom trhu. Tam zároveň zistil, prečo sú okuliare dobrý biznis. S vtedajšou kolegyňou Yass sa rozhodli, že vyskúšajú eyerim v Európe. Spolu s ďalšími dvoma spoluzakladateľmi Braňom a Andreou na ňom začali makať na začiatku roka 2015.

Martin má veľmi No B.S. prístup (no bullshit pozn. red.) k životu, je úprimný a na svoj vek biznisovo skúsený. Vie aké je náročné vyjednávanie s investormi, aké je to spávať vo vlastnom office, skladať tím a sekať náklady. Zveril sa nám, prečo vyhorel, čo mu dodáva energiu a čo by robil, ak by tu eyerim nebol. Bolo nám cťou rozprávať sa s ním v ďalšom diely Business Talks.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Ako rozbehnúť eshop takmer po celej Európe
  • Ako ti pomôže skúsenosť zo zahraničia pri štarte biznisu
  • Ako zostaviť tím na rýchly rast a škálovanie
  • Na čo potrebuješ mať v biznise „gule“
  • Aké je to spávať v kancelárii a žiť takmer bez peňazí

Minúta po minúte:

3:30 Začiatky eyerimu na Slovensku

5:40 Ako vyzerá tím eyerim dnes, ako si vyberajú ľudí do tímu

8:37 Ako vyzerá hiring stratégia eyerimu 

12:50 Ako sa im darí udržať firemnú eyerim kultúru

17:25 Oplatí sa čítať manažérske knižky typu: „Ako riadiť firmu“ a „Ako identifikovať firemné hodnoty“

19:19 Aký je hlavný problém v eyerime

23:40 Ako „získať“ poľský trh

26:50 Čo dali Martinovi skúsenosti z Ázie. Ako sa vďaka tomu pozerá na svet, na Slovensko

32:10 Ako v Ázii vybudovali obrovský e-commerce startup

36:00 Prečo spustili prvý eshop v Škandinávií a nie na Slovensku

37:09 Prečo nakoniec spustili aj slovenský eshop

38:08 Kto bol prvý investor do eyerimu a prečo dostali investíciu „len“ do nápadu

40:11 Dá sa škálovať startup aj bez investorských peňazí

44:10 Ako sa míňajú investorské peniaze

53:20 Kde berie Martin drive a prečo má v sebe stále startup nadšenie

55:40 Prečo vyjednávanie s najnovším investorom viedla kolegyňa Yass a Martin sa radšej vrátil späť „ku koreňom“, k zákazníkom a biznisu

58:50 Čo znamená, že dnes majú „poslednú šancu“ uspieť s projektom

1:01:25 Rapid fire questions ako biznis snov, biznis rada alebo uvedomenie si, čo funguje v biznise, kniha vs. audio, životná energia a jeho vášeň