Hosťom sedemnástej epizódy videopodcastu Cirkus Politikus bol odborník na politickú komunikáciu so špecializáciou na sociálne siete Gabriel Tóth z New School Communications. Môžu politici na sociálnych sieťach uspieť aj bez toho, aby polarizovali spoločnosť? Aké rady dáva politikom, aby boli v digitálnom svete úspešní? Aj o týchto témach sa moderátorka Gabriela Kajtárová rozprávala s expertom na politickú komunikáciu.
Z hľadiska merateľnosti lajkov, komentárov a zdieľaní je na Facebooku najúspešnejším politikom Robert Fico a na Instagrame prezidentka Zuzana Čaputová.
Tento rozdiel Tóth odôvodňuje predovšetkým dvomi faktormi. „Prvým je odlišné publikum. Facebook akoby trošku zostarol, sú tam demograficky staršie skupiny a tí mladší, ktorí sú mladší a vzdelanejší, sú na Instagrame,“ tvrdí expert.
Odlišnosť vidí aj vo využívaní sociálnej siete. Robert Fico je podľa neho kontroverznejší, má viac emócií a aj takému obsahu sa na tejto platforme veľmi dobre darí.
„Instagram je o príjemnejších témach ako Facebook,“ podotkol.