Čo má spoločné Martin Šulík a Quentin Tarantino? Potrebuje režisér dôsledne poznať filmovú technológiu? Čo zachránilo slovenský film? K Dokáže vytvoriť štýl filmu aj narábanie s koňom v panelákovom byte? Ako sa Martin Šulík vysporiadava s rôznorodosťou reakcií na jeho filmy?

Aj na tieto otázky nájdete odpovede v druhej časti rozhovoru s režisérom a profesorom Martinom Šulíkom.

Dve dekády po revolúcii bol najvýraznejším slovenským filmovým tvorcom a v tomto období natočil filmy ako Neha, Všetko čo mám rád, Záhrada, Orbis Pictus, Krajinka, či Slnečný štát. V poslednom desaťročí to boli filmy Cigán, Tlmočník, Muž so zajačími ušami a Kôň.

Rozsiahla je aj jeho dokumentárna tvorba, v ktorej mapuje životy iných umelcov. Stojí za rozsiahlym dokumentárnym cyklom Zlatá šedesáta o tvorcoch československej novej vlny, štylizovaným spracovaním denníkov scenáristu Pavla Juráčka s názvom Klíč k určovaní trpaslíku a viacerými dokumentárnymi portrétmi ako napríklad Emília o herečke Emílii Vášáryovej, či mímovi Milanovi Sládekovi.

Viac ako tri dekády pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na katedre réžií Filmovej a televíznej fakulte VŠMU.
__________________________________
Filmársky slovník:
Postprodukcia- Fáza práce na filme po natáčaní(strih obrazu a zvuku, efekty, farbenie obrazu)
AVID, DaVinci resolve- strihové programy
Švenk- pohyb kamery bez jazdy, pohyb kamery akoby len cez hlavu statívu.

Moderujú Pavol Čižmár a Michal Pusztay
Autorom projektu je SHAPE Production s.r.o.