Neustále sa ženieme za rýchlosťou a neustálym rastom. Je to ale naozaj to, čo nám slúži ešte aj v 21. storočí? Hľadala som, či existujú aj iné prístupy k podnikaniu, ekonomike a životu. A našla som! Hovorí sa tomu nerast.

V Česku vznikla pracovná skupina podporujúca nerast a medzi jej zakladateľmi stál Tadeáš Žďárský, ktorého som si pozvala do #socialspiritpodcast.

Viete si predstaviť ekonomiku postavenú na tom, že by sa zisky zo spoločností vracali do komunity, alebo životnému prostrediu či zamestnancom? Práve o tomto a ďalších súvisiacich témach sme sa bavili v najnovšej epizóde podcastu.

Jediná nevýhoda tohto fenoménu? Že zatiaľ nie je legislatívne na Slovensku nijak uchopený. Napriek tomu majú však v Nerůste obrovský záujem ľudí o vzdelávanie sa v tejto oblasti či už formou Akadémie Nerůstu alebo ich workshopov.

Vypočujte si epizódu o niečom, o čom ste ešte možno nikdy nepočuli a nechajte sa inšpirovať!

Nerůst web https://nerust.cz/

Nerůst instagram https://www.instagram.com/_nerust/

Tadeáš Žďárský LinkedIn https://www.linkedin.com/in/tadeáš-žďárský-30a500242/

Tadeáš Žďárský Instagram https://www.instagram.com/tadeas.zdarsky/

Tu môžeš podporiť Nerůst https://www.darujme.cz/nerustKniha Čas dorůst https://www.darujme.cz/cas-dorust

Denné tipy na sociálne siete s dušou: ⁠https://www.instagram.com/socialspirit.sk/

⁠E-book Stratégia sociálnych sietí pre samoukov https://socialspirit.sk/strategia-socialnych-sieti-pre-samoukov-i-e-book/

Prvá hravá pomôcka pre tvorcov na sieťach na Slovensku #SOCIALSPIRITCARDS:⁠ ⁠⁠https://socialspirit.sk/social-spirit-cards/⁠

(00:00) Intro

(02:00) Čo je rastová ekonomika a ako funguje v praxi?

(08:05) O čom naopak hovorí fonemén nerastu?

(14:10) Aké sú základné piliere nerastu?

(19:00) Kedy / ako to historicky vzniklo, že všetci chcú rásť – podniikatelia expandovať, atď?

(24:35) Ako je vnímaný rast v podnikateľskej sfére a ako by to vyzeralo, keby sme išli cez nerastové princípy?

(26:30) Príklady nerastových značiek a ako funguje nerastová filozofia v praxi

(37:05) Aké benefity môže značka mať, keď nerastie – aké iné ciele môže mať?

(51:00) Aké zdroje / literatúru / podcasty by si odporučil poslúchačom, aby sa v tejto téme viac zorientovali?

(56:30) Záverečná rada