👉🏻 SEO je mŕtve. To sme počuli za posledných dvadsať rokov už veľakrát. Napríklad vtedy, keď pribudla do organických výsledkov reklama. Najprv iba na boku, potom už aj hore a dnes dominuje vyhľadávaniu.
🙈 Že SEO je mŕtve sme počuli aj vtedy, keď Google začal extrahovať z webov informácie a zobrazovať ich priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Skúste si napríklad vyhľadať, aké bude dnes počasie. Alebo sa opýtajte na to, kto je Paľo Habera, alebo koľko má rokov. 🤌🏻 Odpoveď dostanete bez toho, aby ste museli odchádzať z výsledkov vyhľadávania Google.
Aký má potom zmysel robiť SEO, čiže optimalizovať web pre vyhľadávače a vylepšovať pozície v Google, keď vysnenú organickú návštevnosť aj tak nezískame? 🧐
😱 Aj dnes počujeme hlasy, že SEO je mŕtve. Prečo? Lebo na scénu vstupuje umelá inteligencia, ktorá dokáže odpovedať aj na veľmi komplikované vyhľadávacie dopyty alebo kombinovať výsledky z rôznych zdrojov a sformulovať odpoveď pre vás.
🔴 Čo nás čaká v SEO, rozoberú v tejto časti Katarína Duníková s Danielom Durišom a Andrejom Tomićom z Basta digital.