Dnes si ukážeme čo robiť keď sa produkt na Amazone začne predávať ako šialený. To je tá lepšia situácia, že? Napriek tomu musíš vedieť čo robiť, keď sa začne produkt rýchlo vypredávať a ako sa ubrániť tomu aby sa predávať neprestal aj po opätovnom naskladnený.

Na začiatku si zopakujeme ako vlastne funguje Amazon algorytmus, aby ste mali také to pozadie za tým. Ukážeme si aj príklad na ktorom to celé vysvetľujem - a tým je náš prvý produkt na US Amazone.

Ideálna prípad by bol keby sme sa takejto situácií vyvarovali. To zabezpečíme takto:

spoľahlivý dodávateľdostatočné množstvo produktov na skladebrať do úvahy trendvosť/sezónnosť produktuak sa nedá predísť tak nepanikáriť ale zozbierať informácie, čo treba robiťvšetko toto zahrnúť do svojej stratégie

 

Tento podcast hovorí o stratégii, ktorú sme použili na viaceré naše ďalšie produkty a funguje! Poďme sa pozrieť na jednotlivé kroky, ktoré musíš dodržať ak sa blíži katastrofa - vypredanie produktu:

Cenu zvýšiť iba minimálneaj to bude závisieť koľko recenzií máte, aký dobrý je listing atď.ak máte viac recenzií kľudne trošku viac zvýšiť cenu, ak máte menej recenzií tak by som nezvyšoval cenu vôbeckeď zvýšite cenu - zhorší sa convert rate. To bude horšie vyzerať oproti ostatným listingom konkurentov. Vždy maj na mysli stránku Amazonu kde máte listing a ako to bude vyzerať celá tá stránka spolu s tvojím produktom v jednotlivých situáciách ako zvýšenie ceny, málo recenzií, zlá recenzie atď.

 

Reklamy necháme bežať a znížime budget

Ide nám hlavne o to aby sme si udržali predajný rank až do vypredania. Automatickú reklamu používame aj pre hľadanie nových kľúčových slov a preto ju nevypíname. Ďalší dôvod je, že keď máme automatickú kampaň zapnutú zobrazujeme sa aj na ostatných listingoch.

Najdôležitejšia vec - Close listing - zavrieť listing 

Týmto spôsobom si zabezpečíme to, že rank ostane zmrazený. Nie úplne ale bude klesať oveľa pomalšie a Amazon algorytmus si zapamätá náš rank z obdobia pred vypredaním. Veľký pozor si treba dávať a zvoliť close listing a nie delete listing. Close listing nie je trvalé vymazanie ale iba uzavretie sa pred nakupujúcimi. Ak by sme to nespravili - Amazon algorytmus by bral náš listing ako keby sa predával 0ks denne. Čo by nám pochopiteľne uškodilo.

Čo najrýchlejšie naskladnenie

Dohodnúť sa s výrobcom na rýchlejšej doprave. Možeš si aj rozdeliť shipment na jednu malú časť lietadlo + ostatok loďou.

Nábeh po naskladnení (RELAUNCH)

PPC reklamu zvýšiť cca o 30% hneď po naskladnení. Nie je treba držať budget vysoký ako pri prvom štartovaní produktu ale je dobré zvýšiť ich aj pri opätovnom naskladnení. Toto nám zabezpečí že sa náš produkt začne opäť rankovať.

Príjemné počúvanie!


Ďalšie zdroje k Amazon podnikaniu:

Kompletný Online Kurz o podnikaní na Amazone – pre tých, ktorí nechcú strácať čas a rovno ísť na vec a začať budovať svoj vlastný biznis. Kurz ťa postupne prevedie každým krokom a detaile vysvetlí všetko čo potrebuješ vedieť.

YouTube Kanál – Cenné návody ako prekonať prekážky v Amazon podnikaní. Taktiež vo videách rozoberám rôzne možnosti online biznisu v dnešnej dobe.

Online Akadémia – pridaj sa ku komunite Amazon predajcov na Facebook Skupine

Amazing Brand Agentúra - Agentúra pomáhajúca podnikateľom s biznisom na Amazone


Pomáham Slovákom presadiť sa vo svete!


#TomášHurajt #marketplaces #amazon