Útoky na novinárov a médiá naberajú nový rozmer. Politici na ne využívajú platenú reklamu cez sociálne siete. Premiér Robert Fico pred pár dňami zaútočil na šéfredaktora portálu Aktuality.sk Petra Bárdyho. Strana Smer zaplatila stovky eur za reklamu na tento príspevok, aby sa dostal k čo najviac ľuďom. Od augusta 2024 sme zaznamenali desiatky sponzorovaných príspevkov, ktoré obsahovali aj útoky voči novinárom a médiám, predovšetkým od predstaviteľov strany Smer. Príspevky namierené voči médiám dosiahli vyše 9 miliónov zobrazení a politici za ich šírenie zaplatili približne 18 tisíc eur. Viac o útokoch na novinárov hovorí Karolína Farská z nezávislej platformy Bezpečná.žurnalistika.SK Prácu Investigatívneho centra Jána Kuciaka môžete podporiť tu 👉👉👉 icjk.sk/226/Podporte-nas