Internetové preverenia histórie sú len prvý krok, ale až 90 percent týchto záznamov je neúplných, tvrdí Peter Polakovič, ktorý pre Autobazar.EU ako technik vykonáva preverenia jazdených vozidiel. V praxi sa stretáva s kurióznymi prípadmi.

Podľa niektorých odhadov má stočené kilometre až polovica jazdených áut dovezených zo zahraničia. V prípade vozidiel s prvým majiteľom zo Slovenska ide o nižšie odhady, niektoré však stále hovoria až 20 percentách. Podľa spoločnosti Cebia sa priemerne sa upravujú odometre o 80 až 150.000 km, čo je ohromujúce číslo, ak uvážime, že auto je 2. najväčšia investícia u väčšiny ľudí hneď po nehnuteľnosti.

A hoci je manipulácia s odometrom s úmyslom zvýšiť kúpnu cenu vozidla trestný čin podvodu, zatiaľ na Slovensku nebol za takýto skutok odsúdený nikto.

Manipulácia s odometrom ale nie je jediný a najvážnejší problém, pretože stáčanie kilometrov sa dá dnes odhaliť rýchlo a lacno. Skutočným problémom sú skryté vady, zamaskované nedostatky alebo vôbec zamlčané havárie z minulosti. Niektoré skryté nástrahy dokáže kupujúci odhaliť sám, iné si žiadajú skúseného nezávislého technika. Takýmto technikom je Peter Polakovič, ktorý pre Autobazar.EU vykonáva komplexné preverenia vozidiel. So šéfredaktorom portálu Autobazar.EU Erikom Strížom sa v novej epizóde podcastu rozprávali o zákulisí týchto prehliadok, o najčastejších problémoch jazdených áut, o zodpovednosti za nedostatky a o rozdieloch medzi prirodzeným opotrebovaním vozidla a jeho skrytými vadami.

Zmienené odkazy v podcaste: 

Komplexné preverenie vozidla: https://www.autobazar.eu/komplexne-preverenie-vozidla

Údaje o problémových jazdených autách od Cebia:  https://magazin.autobazar.eu/prvy-majitel-podvod-polovica-jazdenych-aut-ma-tento-udaj-sfalsovany-clanok8843.html

https://magazin.autobazar.eu/podvod-roka-znicene-auta-z-usa-sa-u-nas-predavaju-ako-dobre-jazdenky-z-nemecka-a-polska-clanok8543.html