Tatra banka prináša digitálnu hypotéku, ktorá umožňuje požiadať o úver odkiaľkoľvek a kedykoľvek
„Digitalizácia bola pre nás vždy veľmi zaujímavá téma. Už dnes ponúkame digitálne riešenia pri otvorení účtu, spotrebnom aj podnikateľskom úvere. Hľadali sme spôsob, ako tento komfort poskytnúť aj klientom s hypotékou,“ vysvetľuje Petra Kolníková, vedúca oddelenia zabezpečených úverov pre fyzické osoby v Tatra banke.
Proces žiadosti začína buď na webe, alebo v mobilnej aplikácii. Klient si najprv môže nezáväzne prepočítať úver, následne vyplní osobné údaje, účel a zabezpečenie úveru, udelí súhlasy a dozvie sa, aké dokumenty potrebuje. Všetky doklady vie digitálne nahrať, rovnako ako podpísať samotnú žiadosť. Po odoslaní môže sledovať stav žiadosti, proces schvaľovania aj prípravu zmlúv.
Tento proces je dostupný aj pre neklientov banky, pričom jediným rozdielom je nutnosť identifikácie na diaľku cez sken občianskeho preukazu a tvárovú biometriu.
Najväčšou výhodou je podľa banky komfort – klient nemusí nikam chodiť a hypotéku si môže vybaviť vtedy, keď mu to vyhovuje. „Z prieskumov sme zistili, že najmä mladá generácia očakáva možnosť prejsť týmto procesom samostatne, bez nutnosti osobného kontaktu,“ dodáva P. Kolníková.
Zároveň však platí, že digitálna forma neznamená, že je klient na všetko sám. Ak narazí na problém – napríklad pri komplikovanom príjme, neštandardnej žiadosti či zapojení spoludlžníka – môže požiadať o kontaktovanie špecialistu. V niektorých prípadoch dokonca banka proaktívne volá klientom, ktorí sa v procese zasekli, a ponúka pomoc. Viac informácií sa dozviete vo videorozhovore.
powered by