“U babky to vždy krásne voňalo, a keď som prišiel domov a povedal mame, že u babky to vonia viac, vysvetlila mi, že preto, lebo babka používa veľa aviváže a plytvá ňou.

O roky neskôr, keď sa ku mne dostal koncept parfumovaného oleja, ktorého stačí dať do prania len malý vrchnáčik a vonia to krásne, povedal som si, že to je super,” hovorí 29-ročný Martin Švenk, EY začínajúci podnikateľ roka 2025, ktorý vymyslel, založil a vedie firmu s vôňami do prania Puella.

Puella je na trhu 5 rokov a má 130 zamestnancov. Začali s olejmi do prania, postupne však sortiment rozšírili - dnes majú v ponuke aj parfumy, pásiky na pranie, prací gél, voňavé visačky, vonné sviečky, difuzéry, krémy či peny do kúpeľa.

Dnes vyvážajú svoje produkty aj na trhy v zahraničí. Začali Slovenskom, krátko na to dovážali aj do Česka a Maďarska a dnes sú aj na trhu v Nemecku, Rumunsku, Rakúsku, Poľsku, Taliansku, Chorvátsku či Slovinsku.

Ako prebieha proces výberu vôní? Aký je rozdiel medzi tým, čo vonia ľuďom u nás a v Nemecku? Čo ho naučila práca taxikára? Ako sa sám naučil podnikanie, marketing a prácu s ľuďmi?

Aj to sa dozviete v podcaste Prečo práve oni?, kde predstavujeme príbehy úspešných slovenských podnikateľov zo súťaže ⁠⁠⁠⁠EY Podnikateľ roka⁠⁠⁠⁠. Podcast vychádza každú stredu a moderuje ho Adela Vinczeová.