Slovenskí výrobcovia potravín bijú na poplach. Tretí rok po sebe klesá podiel slovenských potravín v našich obchodoch. Vyplýva to s prieskumu agentúry Go4insight (prieskum sa uskutočňoval osobným zberom dát prostredníctvom anketárov v 334 predajniach potravinových reťazcov v celej Slovenskej republike. Bol to už štrnásty zber údajov od roku 2011). Na poklese sa prejavil najmä prepad vo veľkých reťazcoch. Len dve siete majú podiel slovenských výrobkov nad päťdesiatimi percentami. Podľa potravinárskej komory by mala zasiahnuť vláda. Argumentujú väčšou podporou konkurencie v ich krajinách a aj nerovnomerným rozdelením dotácií medzi poľnohospodársku prvovýrobu a spracovateľský priemysel. Naši výrobcovia navyše čelia vysokým nákladom na cenu práce, ktorú ovplyvňuje odvodové a daňové zaťaženie, cena energií a transakčná daň. O situácii na trhu s potravinami dnes otvorene s predsedom Slovenskej asociácie moderného obchodu, ktorého členmi sú takmer všetky veľké reťazce, Martinom Krajčovičom.
| Hosť: Martin Krajčovič (predseda Slovenskej asociácie moderného obchodu).
| Otvorene s Annou Vargovou pripravuje Slovenský rozhlas, Rádio Slovensko, SRo1. Vysielame každý pracovný deň po 17. hodine.
powered by