Vo svojich ambicióznych plánoch malo mať celkovú dĺžku 42 kilometrov a 45 staníc. Prvé návrhy tzv. rýchlodráhy prišli už v 70-tych rokoch. Prečo rýchlodráha? V tom čase platilo pravidlo, že metro môžu mať mestá nad milión obyvateľov, čo Bratislava nespĺňala. Preto sa metro schovalo pod názov rýchlodráha.
Plány sa v čase menili. Ako to už býva, do technických rozhodnutí sa miešala politika. Dokonca sa začalo stavať aj dočasné metro. Revolúcia priniesla zlom, no s výstavbou metra sa koketovalo aj po roku 2000. Mimochodom - dnešná električka v Petržalke kopíruje líniu plánovaného metra.
Koľko malo stáť metro a prečo sa o jeho stavbe vlastne rozhodlo? Mali by sme teraz metro, ak by sa začalo stavať o kúsok skôr? Zavrhla Bratislava myšlienku metra alebo ešte na papieri existuje? Ako mali vyzerať stanice a kadiaľ malo metro ísť? To všetko nám porozpráva nadšenec dopravy a hlavne metra, pán Peter Martinko.