V dávnych dobách bol Dunaj v Bratislave plytší a užší, preto sa dal niekde aj prebrodiť. Časom však pribudol prvý most, ktorý bol provizórny - postavený z lodiek. Prvou oficiálnou spojnicou brehov sa stal od roku 1891 Most Františka Jozefa, ktorý slúžil až kým ho Nemci na konci druhej svetovej vojny nevyhodili do vzduchu. Bol predchodcom dnešného Starého mosta. Postupne pribúdali ďalšie mosty a zvyšovala sa premávka. Prístavný most bol síce projektovaný na kapacitu 50-tisíc áut denne, no toto číslo je v skutočnosti omnoho vyššie.


V najnovšej epizóde sme sa s historikom Jurajom Jeleňom rozprávali o tom, prečo nemáme tak krásne historické mosty ako v Prahe či Budapešti, ale aj o tom, kde inde mohol stáť Most SNP. Zistili sme, že máme aj Most hrdinov Dukly či Most mládeže, no dnes sa už volajú inak.