Jakub Šimko skúma, prečo vám sociálne siete odporúčajú istý druh obsahu, teda niečo, čo poznáme pod slovom algoritmus, on však uprednostňuje presnejší termín – odporúčač alebo odporúčací systém.

Výskumník z Kempelenovho inštitútu inteligentných technológií (KInIT) v podcaste Tridsiatnik vysvetľuje, na základe čoho nám sociálne siete ukazujú jednotlivé príspevky, a radí, ako to, čo sa nám zobrazuje, dostať pod kontrolu. „Ak na to pôjdete pasívne, bude vám to trvať dlhšie.“

Pýtali sme sa ho aj na to, ako je možné, že sa nám zobrazí reklama na niečo, o čom sme sa len nedávno s niekým osobne offline rozprávali, a ako zabrániť tomu, aby sa to stalo znova.

Rozhovor je rozdelený na tri hlavné celky:

Odpočúvajú nás naše telefóny? Ako ovládnuť svoj feed YouTube sa v ochrane pred dezinformáciami nepretrhne

Tridsiatnika môžete počúvať aj vo vašej podcastovej aplikácii na kanáli Tridsiatnik či v aplikácii Denník N vždy v utorok. Michala Červeného nájdete na Instagrame.

Obsah na tomto kanáli vzniká len vďaka predplatiteľom Denníka N.