Svetlý týždeň, alebo inak známy ako týždeň obnovy, začína Nedeľou Paschy a končí sa nasledujúcou Nedeľou Antipaschy – Nedeľou o Tomášovi. Názov pravdepodobne pochádza zo skutočnosti, že novopokrstení veriaci sa volali aj novoosvietení. Pre nich to bol čas upevnenia sa vo viere a novým začiatkom. V staroveku nosili neofyti celý týždeň biele oblečenie, preto sa tento týždeň nazýva aj Biely týždeň. Sedem dní Svetlého týždňa sa považuje za jeden deň, ktorý je nepretržitou oslavou Paschy.
66. kánon hovorí: „Od svätého dňa Vzkriesenia Krista, nášho Boha, až do Novej nedele, počas celého týždňa veriaci vo svätých chrámoch neustále opakujú žalmy, hymny a duchovné piesne, tešia sa a oslavujú Krista, venujúce sa čítaniu sv. Božského Písma a majú radosť zo Svätých tajomstiev. Pretože týmto spôsobom budú povýšení s Kristom; aby s Ním mohli vstať z mŕtvych.“
Podľa Bulgakova boli aj obchody a krčmy počas svetlého týždňa úplne zatvorené, dokonca bol zákaz predaja alkoholických nápojov. Kvôli neustálej paschálnej slávnosti tento týždeň nie je pôst, ani žiadna zdržanlivosť od mäsa. A ako uvádza vyššie uvedený kánon, toto je čas obnovy pre všetkých kresťanov, teda nielen neofytov. Je to čas, v ktorom majú veriaci prinášať duchovné ovocie a žiť cnosti pre vlastné osvietenie. V Rímskej ríši, najmä v Konštantinopole, sa tento týždeň oslavoval s veľkou pompou a nádherou. Cisár pozýval novopokrstených a chudobných na bohatú hostinu. Patriarcha zasa duchovných na večeru na svetlý štvrtok. Cisár rozdával bohaté dary. Na slobodu boli prepustení aj väzni s menšími priestupkami. Tieto tradície sa dodnes dodržiavajú v Grécku, kde štátni úradníci navštevujú nemocnice a vojenské jednotky, rušia sa niektoré vojenské sankcie. Obrady Svetlého týždňa sa konajú rovnako ako v Nedeľu Paschy – radostne. Na ikonostase sú úplne otvorené kráľovské dvere. Tento uvoľnený pohľad na prestol symbolizuje otvorené dvere Kristovho prázdneho hrobu, ako aj oponu v židovskom chráme, ktorá sa roztrhla v okamihu, keď Kristus zomrel. Cirkev ohlasuje Jánovo evanjelium a Skutky sv. Apoštolov. Dve knihy Nového zákona, ktoré sú pre nás všetkých obnovou a novým začiatkom. Christos voskrese!