Spotrebiteľ a jeho potreby sa zmenili. Už v prvých týždňoch pandémie sme si robili srandu z toho, že sa nedá kúpiť toaletný papier, zvýšil sa dopyt po cestovinách, múke a alkohole. Dlho platilo: „Droždie nad zlato“.
Zároveň sme videli výrazné zníženie dopytu po produktoch a službách, ktoré si vyžadujú opustenie domu alebo združovanie v skupinách ako hotely, kiná, reštaurácie a bary, či outlety s oblečením.
Na základe prieskumu Impact Insights Study: Covid 19, Captify 2020 sa znížil dopyt po vyhľadávaní v cestovnom ruchu o 300 %. Štvrtina ľudí tvrdí, že aktuálne nakupujú viac online a 15 % britskej populácie tvrdí, že trávi oveľa viac času využívaním streamingových služieb (GWI).
Aj napriek tomu, že ide o trendy, ktoré sa dali očakávať a boli v poslednom čase viackrát opísané. Pandémia má bezprecedentný dopad na náš bežný život, dennú rutinu. Spôsobuje narušenie správania na celonárodnej úrovni, akú sme doposiaľ nevideli.
Oceňujeme snahu a aktivity tých, ktorí vidia v tejto situácii príležitosť. Pretože to príležitosť naozaj je. Naše mozgy sa resetujú. Nastáva dlhodobá zmena správania spotrebiteľov.
Mení sa s ohľadom na túto situáciu aj vnímanie reklamného obsahu? A práve o tom sa budeme rozprávať.
Tentoraz sme sa rozprávali v tandem talku, ktorý moderovala Jana Malaga, špecialistka na obsahový marketing a influencer marketing z Content agency. Hostkami boli Lucia Hronská z Unimedia a Alexandra Janošíková z Digiline.