S pribúdajúcim objemom dostupných informácií rastú nároky na to, ako si ich relevanciu a dôveryhodnosť overiť. Základným nástrojom by malo byť kritické myslenie. Sú k nemu deti a mládež na slovenských školách vedené? Na ktorých predmetoch by sa ho mali učiť? Podľa medzinárodných meraní PISA slovenskí žiaci zaostávajú v čitateľskej gramotnosti oproti väčšine štátov OECD. Ako sú na tom s mediálnou gramotnosťou? Dokážu slovenskí žiaci odhaliť nepravdivé informácie? Seriózni žurnalisti majú nástroje na to, ako si overovať zdroje a získavať informácie. Mali by to učiť žiakov priamo novinári, alebo je to úlohou pre učiteľov?

🎙 Juraj Čokyna, učiteľ na ZŠ a publicista
🎙 Martin Leidenfrost, novinár, publicista a spisovateľ
🎙 Zuzana Tkáčová, učiteľka na gymnáziu, víťazka súťaže Učiteľ Slovenska

Moderoval Juraj Hajko, SFPA