Zdravotnícke zariadenie, ktoré na stôl dostalo sťažnosť týkajúcu sa poskytovania zdravotnej starostlivosti, nemalo doteraz možnosť požiadať o preskúmanie svojho postupu znalca. Zdravotnú dokumentáciu mohlo bez súhlasu pacienta dať znalcovi až počas súdneho konania. Poskytovateľ, ktorý chcel predísť súdnemu konaniu a hlavne chcel mať v komplikovanejších prípadoch istotu o tom, či pochybil alebo nie, mal veľmi sťažené postavenie. Od prvého mája sa v tomto smere zmenila legislatíva. Ako, to si povieme v dnešnom podcaste. Rýchlu orientáciu v novinkách vám poskytne JUDr. Ivan Humeník, PhD. z advokátskej kancelárie h&h PARTNERS. Budeme hovoriť o tom, aký vplyv môže mať na stratégiu poskytovateľa možnosť objektívneho zistenia, či konal správne alebo nesprávne. Dozviete sa aj, prečo je škoda, že prizvanie znalca sa netýka všetkých prípadov sťažností.