Slovensko vyrobí najviac áut na počet obyvateľov na svete. V blízkej budúcnosti však automobilový priemysel bude musieť prejsť hlbokou transformáciou. Preklenutie výroby smerom k elektromobilom či batériám urýchlia okrem súbežných procesov dekarbonizácie a automatizácie aj nové návrhy Európskej komisie. Napriek nespochybniteľným trendom na Slovensku chýbajú konkrétne plány a predstavy, ako tunajší automobilový priemysel transformovať. Rovnako chýbajú aj plány transformácie regiónov s vysokou závislosťou na výrobe áut.
- Ako sa s transformáciou vyrovnávajú iné európskej krajiny so silným automobilovým priemyslom?
- Aké by mali byť princípy transformácie a akým chybám sa vyvarovať?
- V akom stave je slovenská diskusia o budúcnosti výroby automobilov?
- Čo môžu pri transformácii urobiť národné vlády? Ako môžu brzdiť negatívne dôsledky transformácie a podporiť tie pozitívne?
Rečníci:
- Petr Dolejší, riaditeľ pre mobilitu a udržateľnú dopravu Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA)
- Alexander Matušek, prezident Zväzu automobilového priemyslu na Slovensku
- Milan Jurky, riaditeľ, Schaeffler Kysuce
- Monika Sitárová, viceprezidentka Poradnej komisie pre priemyselné zmeny, Európsky hospodársky a sociálny výbor
- Monika Martišková, výskumníčka Stredoeurópskeho inštitútu pre výskum práce
Moderuje Michal Hudec, editor EURACTIV Slovensko.