Slovensko vyrobí najviac áut na počet obyvateľov na svete. V blízkej budúcnosti však automobilový priemysel bude musieť prejsť hlbokou transformáciou. Preklenutie výroby smerom k elektromobilom či batériám urýchlia okrem súbežných procesov dekarbonizácie a automatizácie aj nové návrhy Európskej komisie. Napriek nespochybniteľným trendom na Slovensku chýbajú konkrétne plány a predstavy, ako tunajší automobilový priemysel transformovať. Rovnako chýbajú aj plány transformácie regiónov s vysokou závislosťou na výrobe áut.

  • Ako sa s transformáciou vyrovnávajú iné európskej krajiny so silným automobilovým priemyslom?
  • Aké by mali byť princípy transformácie a akým chybám sa vyvarovať?
  • V akom stave je slovenská diskusia o budúcnosti výroby automobilov?
  • Čo môžu pri transformácii urobiť národné vlády? Ako môžu brzdiť negatívne dôsledky transformácie a podporiť tie pozitívne?

Rečníci:

  • Petr Dolejší, riaditeľ pre mobilitu a udržateľnú dopravu Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA)
  • Alexander Matušek, prezident Zväzu automobilového priemyslu na Slovensku
  • Milan Jurky, riaditeľ, Schaeffler Kysuce
  • Monika Sitárová, viceprezidentka Poradnej komisie pre priemyselné zmeny, Európsky hospodársky a sociálny výbor
  • Monika Martišková, výskumníčka Stredoeurópskeho inštitútu pre výskum práce

Moderuje  Michal Hudec, editor EURACTIV Slovensko.