Miera konverzie a priemerná hodnota objednávky sú v e-shope 2 metriky, ktoré sú rozhodujúce pre celkovú ziskovosť e-shopu.  Jedným z efektívnych spôsobov, ako tieto metriky zlepšiť, sú personalizované odporúčania produktov a  personalizované vyhľadávanie v e-shope. Pomáhajú užívateľovi pri výbere a hľadaní produktu a vám prinesú vyššie predaje pri rovnakej návštevnosti.  Práve o tejto problematike sa náš Michal porozprával s Martinom Štrbákom, spoluzakladateľom spoločnosti Persoo, ktorá poskytuje e-shopom nástroje pre zvýšenie miery konverzie až o 35 %.  

V rozhovore sa dozviete:
00:35 Ako vznikol príbeh Persoo a s čím dnes pomáhajú e-shopom?
02:42 Kde všade je to možné využiť personalizáciu a aké sa s tým dajú dosiahnuť výsledky?
05:48 Ako je to s používaním Persoo z hľadiska GDPR a cookies?
06:58 Na akom princípe funguje algoritmus? Ako si to môžeme predstaviť?
10:13 Ako veľmi je možné ovplyvniť, aké produkty sa vo widgetoch zobrazia?
11:09 Je potrebná implementácia zo strany Persoo, alebo si to viem nastaviť sám cez dashboard?
11:30 Ako funguje technická implementácia odporúčacích widgetov?
13:28 V čom sa odlišuje implementácia pre krabicové riešenia vs. open-source vs. custom e-shopy?
14:58 Pred časom v Persoo spustili aj personalizované vyhľadávanie pre e-shopy, v čom je ich riešenie unikátne oproti iným nástrojom?
17:52 Aké významné zlepšenie je možné dosiahnuť nasadením vášho vyhľadávania?
20:08 Je vyhľadávanie tiež personalizované na konkrétneho usera?
21:02 Aké veľké zlepšenie možno dosiahnuť nasadením personalizovaného vyhľadávania z hľadiska miery konverzie, alebo obratu?
23:50 Aké sú ešte možnosti pre zvýšenie preklikovosti pri widgetoch?  
25:48 Má Persoo nejaký spôsob ako pomôcť dokončiť konverziu?   
27:00 Ako vidia v Persoo budúcnosť personalizácie e-shopov všeobecne, na aké ďalšie vychytávky sa môžeme tešiť? (máte napr. ambíciu personalizovať aj e-maily, reklamné kampane apod.)
29:05 Dáva zmysel personalizácia aj na základe lokality?  
29:56 Na záver, čo by Martin odporučili e-shopom, ktoré chcú začať s personalizáciou?  
31:31 Od akej veľkosti e-shopu vôbec dáva Persoo zmysel?
32:34 Od akej čiastky začína cena za využívanie Persoo?  

Viac o možnostiach a výhodách personalizácie sa dozviete aj na: https://www.persoo.cz/

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.      
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj s parádnym videom z Forbes Business Lounge na našom Youtube kanáli: https://www.youtube.com/pricemaniaacademy.
Tip 3: Ďalšie videorozhovory a články nájdete aj na blogu Pricemania Academy: https://www.pricemaniaacademy.sk/blog.          
Tip 4: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.