V druhom rozhovore s Andrejom Salnerom, zakladateľom Basta digital, sme sa rozprávali o experimentoch v marketingu. Vďaka testovaniu môžete zistiť, či majú vaše plány zmysel a ušetriť veľa peňazí a najmä času. Bavili sme sa o tom akým spôsobom u nich v agentúre riešia marketingové experimenty, resp. piloty pre klientov. Ako sa na trhu testuje napríklad expanzia e-shopu do zahraničia, zmena vlastného produktu alebo úplne nový produkt.

V rozhovore sa dozviete:

0:48 aký experiment robili naposledy;

2:04 či je dobré robiť experimenty pri všetkých kampaniach, ako rozložiť rozpočet medzi jednotlivé kanály, ktoré kanály zvoliť pre testovanie;

8:40 koľko sa dá pomocou experimentov ušetriť;

10:18 či je efektívne vytvoriť fiktívny produkt, ako pri tom ochrániť svoju značku;

13:29 čo všetko museli riešiť pri testovaní expanzie e-shopu;

17:00 ako urobiť pilot pre expanziu do zahraničia pri e-shope s veľkým produktovým portfóliom;

20:17 aké experimenty robili okrem e-shopov;

22:17 či je ťažké presvedčiť klienta, aby vyhradil rozpočet na takýto test.