Straty vo vzdelávaní počas pandémie nazval týždenník Economist globálnou katastrofou. Na Slovensku stále chýbajú dáta o tom, čo spôsobila neprimerane dlhá dištančná výučba a aké dôsledky to má v súčasnosti

Andrea Settey Hajdúchová, ktorá vedie Iniciatívu Dajme deťom hlas, v rozhovore pre TREND vymenúva škody, ktoré prinieslo príliš dlhé odstrihnutie žiakov od sociálneho života aj voľnočasových a športových aktivít.

Upozorňuje, že na Slovensku stále chýba zhodnotenie toho, čo sa mohlo robiť inak, aby sa predišlo dlhodobým problémom. V čase, keď svetové odborné organizácie hovorili, aby sa školy nezatvárali, sa to na Slovensko nerešpektovalo. Pripomína, že dnes vidíme dôsledky aj v náraste šikany, agresivity, závislostí či duševných problémov mladých.

„U nás sa deťom nikto z politikov neprihovoril, nikto sa ich reálne nezastal a ešte z nich robili postrach. Nie div, že to narástlo do obludných rozmerov, keď ľudia zatvorení v bytoch volali políciu na deti na ihriskách.“

Iniciatíva pripravila plán kompenzácií dôsledkov a strát, ktoré deti a mládež utrpeli. Ako by to malo vyzerať v praxi a aké programy kompenzácií prijali iné krajiny?