Pri výučbe matematiky Hejného metódou deti v škole nemusia byť ticho, nemusia sedieť v laviciach, aktívne spolu komunikujú a učiteľ nevysvetľuje. Výsledkom je, že deti matematiku skutočne chápu a milujú. Keby ich niekto nezainteresovanýpozoroval z diaľky, mal by pocit, že sa iba hrajú. Ako niečo takéto funguje?
V treťom diele zo série špeciálnych podcastov Veda na dosah, ktoré vznikli pri príležitosti Týždňa vedy a techniky 2020, sme sa porozprávali s učiteľkou matematiky Stanislavou Opátovou. Deti učí inak a má skvelé výsledky. Tvrdí, že Hejného metóda sa odráža aj mimo hodín matematiky, keď sa deti stretnú pri inej aktivite, sú empatickejšie a majú lepší kolektív.
Malé deti sa podľa Stanislavy Opátovej učia preto, že sa chcú učiť a nevidí dôvod ich testovať či známkovať. Jej žiaci niekedy počítajú príklady aj cez prestávku, lebo ich to baví. Pani Opátová chodí často z hodín do kabinetu nadšená a nabitá energiou.
Prečo domáce úlohy nemajú výzanam? Prečo sa v Hejného metóde nájde každé dieťa? Ako Hejného metóda funguje? Odpovede na tieto ale i ďalšie otázky sa dozviete v novom podcaste.
PaedDr. Stanislava Opátová učí na Základnej škole v Nižnej na Orave deti na prvom stupni. Hejného metóda ju oslovila pred 7 rokmi a za ten čas inšpirovala mnohé ďalšie učiteľky a učiteľov v Oravskom regióne. Venuje sa viacerým projektom zážitkového učenia, medzi ktoré patrí napríklad Malá finančná akadémia.