Marek 6, 7-34, Maurizio Tiezzi, Fondazione Cantonuovo, Siena, 6.9.2017, www.cantonuovo.org

V tretej kapitole evanjelia podľa Marka si Yeshua vybral svojich 12 učeníkov, aby prebývali s ním, pretože mal v úmysle vyslať ich hlásať Jeho učenie, vyzbrojených mocou vyháňať démonov. Táto skupina tvorená najbližšími učeníkmi nasledovala Yeshuu s cieľom pripraviť sa na misiu, ktorá im bola zverená. Počúvali ho, keď zástupy učil pokyny pre život, rozprával podobenstvá o nebeskom kráľovstve a im samým vysvetľoval hlboký zmysel svojho učenia. Videli, ako príkazom utišuje búrku, ako oslobodzuje ľudí vážne sužovaných zlými duchmi, ktorí sa pred ním triasli, pretože ich už len Jeho prítomnosť trápila. Učeníci ho nasledovali, keď uzdravoval ľudí trpiacich nevyliečiteľnými chorobami a dokonca aj keď vzkriesil dievča, ktoré zomrelo. Yeshua ich učil tým, že s ním jednoducho prežívali každodenné skúsenosti. Mohli ho vidieť ako koná a mali od neho aj osobné ​​vysvetlenia týchto skúseností. Boli s ním tiež vtedy, keď Ním jeho rodina v Nazarete opovrhla, pretože ich údiv sa zmenil k pohoršeniu z neviery. V kapitole 6 evanjelia podľa Marka, po krátkom, ale intenzívnom tréningu, bolo týchto 12 učeníkov, ktorých si vybral a vycvičil, pripravených ísť ako jeho vyslanci-emisári. Poslal ich po dvoch. Dal ich moc nad nečistými duchmi aj nejaké praktické odporúčania. Napríklad, zastaviť sa len tam, kde boli vítaní a vypočutí. Oni šli a vyzývali ľudí vrátiť sa k Bohu celým srdcom, vyháňali mnohých démonov a uzdravovali chorých. Bolo to, ako keby bol Ježiš stále s nimi, vlastne ho videli ako koná skrze niech. Každý učeník je povolaný aby prebýval s učiteľom, učil sa od neho, nechal sa trénovať a potom išiel medzi ľuďí, robiac to isté, čo videl konať učiteľa. Je potrebné prebývať s ním a zostať v intimite s ním. Akoby dýchať Jeho život, aby sa stal našim dychom. Vidieť ho, ako koná, a nájsť odvahu žiť ako on. Byť si vedomí toho, že dokonca máme moc vyháňať nečistých duchov. Dôverovať jeho tréningu a tiež v jeho nepretržitú prítomnosť. V tejto kapitole Marek tiež rozpráva príbeh o zabití Jána krstiteľa. Politické a rodinné intrigy v paláci Herodesa Antipa, spolu so zlobou a zbabelosťou zainteresovaných postáv, určili koniec pozemského života muža, o ktorom Ježiš povedal, že niet väčšieho medzi tými, čo sa narodili zo ženy.