Mojim dnešným hosťom je Peter Šebo, odborník na digitálny marketing, sociálne siete a nové trendy v marketingu. Budeme sa rozprávať o tom Ako robiť marketing? Neobídeme dnes ani trendy a dostanete tip na najväčšiu marketingovú príležitosť súčasnosti. Peter Šebo je zakladateľom digitálnej marketingovej agentúry PS:Digital, je spoluorganizátorom najväčšej konferencie o digitálnom marketingu na Slovensku – Digital RULEZZ, ako externý pedagóg vyučuje na Fakulte masmediálnej komunikácie.
ZDROJE:
- Peter Šebo – digitálna agentúra PS:DIGITAL; Podcast buzzworld
- Odporúčaná kniha od hosťa: autori: Mark Ritson, Byron Sharp, Les Binet, Richard Shotton
- odporúčané internetové pomôcky: ChatGPT – vypracuje „akúkoľvek“ úloh; Vizual DALL-E a Midjourney – vizuálne vypracovanie úlohy
- Silna káva (www.silnakava.sk) – web podcastu
- DEKRA Development (www.dekra-development.sk) – hlavný partner podcastu
- Prihláste sa k odberu Extra obsahu Silnej kávy => tu
POZNÁMKY:
[01:05] Čo si myslíš, že je dôležité k úspechu čo si väčšina ľudí možno nemyslí?
- Vytrvalosť – úspech znamená vydržať dosť dlho v niečom čo robíte dosť dobre
[03:31] Ako robiť marketing v 2023 vo veľkých dinosaurích firmách?
- Kde začať robiť marketing, všeobecne : Čo vyrábam/predávam? Komu to predávam? Aké mám ciele?
- Čo moja cieľová skupina očakáva, Kde trávi čas a na aké marketingové impulzy reaguje
- Jedna z úloh marketingu v stavebných firmách môže byť vytváranie povedomia o firme (aby o nej bolo počuť)
[05:56] Ako robiť predprípravu?
- Budovanie značky – lepší začiatok marketingu ako výkonnostný marketing
- Dva atribúty pri budovaní značky: Brand awareness – povedomie o značke a Asociácie – čo chcem aby si ľudia o mojej značke mysleli.
[08:36] Ako si nájsť správny marketingový kanál/platformu.
- Kto sú zákazníci, to musí definovať podnikateľ. Markeri pomôžu nájsť, kde sa zákazníci (skupina) nachádzajú. Jedna z metrík je zistiť, kde trávia čas (platforma, kanál). Zaujať ich(skupinu) cielenou reklamu.
- Kreativita – podanie posolstva ktoré zaujme a aby zákazník zistil Čo sa predáva predáva, Čo si má o tom myslieť a aby si zapamätal, či je ďalší krok.
[12:09] Ktorý kanál bude „IN“ v 2023
- Záleží od výrobku/zákazníkov
- Trend je video (ale záleží od výrobku/zákazníkov)
[14:36] Vplyv sociálnych médií na podnikanie v budúcnosti
[17:44] Silná káva na záver
- [18:41] Najväčšia marketingová príležitosť súčasnosti – TikTok