Zlé plánovanie, neurčité ciele, neexistujúci vlastník
procesov, chaotické riadenie, absentujúce dáta, náhodná implementácia,
neudržateľné financovanie, len formálne monitorovanie a potemkinovské
vyhodnotenie. Toto je absolútne zlyhanie štátu. A takto nejako štát riadil
naplnenie stratégie SR v oblasti vzdelávania Rómov v rokoch 2016 – 2020.
Toto nie je prvá, ani posledná tragédia slovenského
školstva. No dá sa to aj inak. Ako? Vypočujte si komentár Róberta
Chovanculiaka, kde sa dozviete viac o tom, čo sa dialo v minulosti a ako
by to mohlo vyzerať v budúcnosti – napríklad vďaka umožneniu vzniku
autonómnych škôl.
Celý komentár v textovej podobe nájdete na našom webe
tu: https://iness.sk/sk/minuli-173-milionov-na-vzdelavanie-romov-bez-vysledku
Viac o autonómnych školách a dočítate v publikácii
Róberta Chovanculiaka Ako prelomiť ľady v školstve z marca 2023 tu: https://iness.sk/sites/default/files/documents/pdf/IPN/ako_prelomit_lady_v_skolstve.pdf
#skolstvo #vzdelavanie #autonomneskoly