„Keďže vieme, že v politických bojoch účel niekedy svätí prostriedky, hovoríme, že aj tieto účely a prostriedky by mali mať svoje limity“. Katarína Remiáš z Asociácie public relations Slovenskej republiky argumentuje, prečo spísali špeciálny „etický kódex volebnej kampane“. Podľa tohto dokumentu by mala byť transparentná, férová, pravdivá a spravodlivá. Tlakom majú byť aj „nástenky hanby“

 

„Sympatické, no naivné“, reaguje politológ Radoslav Štefančík. Poukazuje napríklad na fakt, že ak etický kódex počíta s tým, že „politici nebudú zneužívať negatívne emócie“ v spoločnosti, „práve na negatívnych emóciách niektorí politici stavajú svoje komunikačné stratégie“.

 

Transparency International iniciatívu víta a podporuje. „Nedá sa čakať, že sa väčšia časť politickej scény prihlási k takémuto etickému kódexu, nebodaj ho bude dodržiavať. To však neznamená, že ide o márnu aktivitu“, hovorí pre podcast Aktuality Nahlas Ľuboš Kostelanský. „Zo strany štátu nebolo ani za tejto vlády vidieť väčšiu snahu o vylepšenie pravidiel volebných kampaní a vynucovanie si ich plnenia. O to dôležitejší je preto tlak zo strany občianskej spoločnosti a zainteresovaného profesijného prostredia“, dopĺňa.

 

Bude nadchádzajúca kampaň slušnejšia a férovejšia? A prečo sa niektoré PR agentúry stránia priznávať k práci pre politikov? Aj odpovede na tieto otázky nájdeš v podcaste.

 

Podcast pripravil Jaroslav Barborák.