Vymáhanie neuhradených faktúr od obchodného partnera je pre podnikateľov a firmy nepríjemné. Väčšinou to stojí veľa času a peňazí.
Okrem bežnej žaloby na súd je tu však aj jednoduchšia možnosť – upomínacie konanie.
Napriek tomu, že zákon o upomínacom konaní sa dostal do praxe už v roku 2017, využíva sa málo.
Ako prebieha upomínacie konanie a v akých prípadoch ho odporúča, nám prezradil dnešný hosť, JUDr. Martin Samec, advokát.

  • Akých chýb sa dopúšťajú firmy už pri dojednávaní diela, resp. služby?
  • Ktoré sú podstatné dokumenty pri uzatváraní zmluvného vzťahu?
  • Ako postupovať, ak obchodný partner neuhradil včas a riadne svoj záväzok?
  • Akým spôsobom a kedy sa (preukázateľne) pripomínať?
  • Na aké 2 typy dlžníkov si treba dávať pozor?
  • Aké možnosti má veriteľ pri bežnej žalobe a pri upomínacom konaní?
  • Je rozdiel, ak žalujeme spotrebiteľa alebo podnikateľa/právnickú osobu?
  • V akých krokov prebieha upomínacie konanie?
  • Čo v prípade exekúcie?
  • Aké sú výhody upomínacieho konania v porovnaní s bežnou žalobou na súde?
  • Aké výhody prináša upomínacie konanie pre právnikov? O akú úsporu času ide?

Aj vy potrebujete na súde suverénne argumentovať? Je tu EPI – spoľahlivý právny systém.

Poradca podnikateľa – už viac ako 30 rokov osvetľujeme zákutia legislatívy.

www.pp.sk