Politické strany môžu na svoju predvolebnú kampaň minúť tri milióny eur, vrátane DPH. Povinne majú zriadené aj transparentné účty, tie však niekedy pripomínajú figový list, ktorý skryje to, čo strany nechcú ukázať verejnosti. Isté je, že výzbamnú časť peňazí na kampane zaplatia voliči formou peňazí, ktoré strany dostávajú za kampane. Čo s tým, že jediná trojkoalícia môže minúť deväť miliónov? Najdrahší produkt kampane – Obyčajné noviny totiž oficiálne platí Kresťanská únia Anny Záborskej, ktorá vlastné zdroje nemá. Údajne jej požičali podnikatelia, u ktorých je pochybnosť o dostatku voľných financií v takomto rozsahu. Použité peniaze sa ale budú riešiť až po voľbách. Aké
sú možné sankcie a ako naložili so zisteniami o prípadných porušeniach v minulosti? O transperentnosti výdavkov na kampaň sa otvorene pýtame analytika Transparency International Slovensko Ľuboša Kostelanského.
| Hosť: Ľuboš Kostelanský (analytik Transparency International Slovensko).
| Otvorene s Annou Vargovou pripravuje RTVS – Slovenský rozhlas, Rádio Slovensko, SRo1. Vysielame každý pracovný deň po 17. hodine.