Na používateľov sociálnych sietí dnes číhajú mnohé nástrahy, ako sú informácie s nejednoznačnou pravdivosťou a vysoká nereprezantívnosť obsahu. Sociálne médiá sa pritom snažia primárne zvyšovať vlastný zisk maximalizáciou predávania našej pozornosti prostredníctvom reklám.
Predlžovanie pozornosti používateľov dosahujú sociálne siete aj cez emotívny a kontroverzný obsah. Ten však publikum na sociálnych médiách polarizuje a uzatvára používateľov do názorových či obsahových bublín. Ako sa zobrazovanie obsahu na sociálnych médiách týka politických aktérov a demokracie? Aké odporúčacie algoritmy používajú sociálne siete ako je Facebook alebo TikTok? Ako môžu používatelia prebrať väčšiu kontrolu nad tým, čo sa im na sociálnych sieťach zobrazuje? Prečo sú opatrenia samotných sociálnych sietí častokrát nedostatočné? Čo sú praktiky tzv. „bluewashingu“? Je blokovanie stránok na sociálnych sieťach vhodným riešením šírenia problematického obsahu? Aj o tom v novej epizóde podcastu Disinfo Report organizácie Infosecurity.sk hovorí Tonka Zsigmondová s výskumníkom Kempelenovho inštitútu inteligentných technológií Jakubom Šimkom.