Konkrétny postup čo robiť pri negatívnom review:

 

  1. Taktiež nepanikáriť. Svet sa nezrúti. Panikáriť môžete ak dostanete prvú recenziu zlú – jednohviezdičkovú. Alebo ak celkové hodnotenie bude menej ako 3 hviezdičky.
  2. Preštudovať si TOS – pravidlá Amazonu pre reviews. Pozrieť sa či recenzia je “verified” od reálneho nakupujúceho alebo iba tak.
  3. Otvoriť jeho profil a pozrieť sa na ostatné recenzie ktoré zanechal. Ak je toto jeho jediná recenzia – je veľká šanca, že je to fake recenzia a že to bol konkurent.
  4. Ak necháva tento človek iba negatívne recenzie – je to najpravdepodobnejšie fake recenzent.
  5. Zistiť, či to nie je konkurencia. Vykutrať jeho meno a ohlásiť to Amazonu. Bohužiaľ ak je to konkurencia, ktorá vie čo robí tak to vymazať zrejme nepôjde. Ak viete dopredu že vám chce niekto ublížiť – stačí napísať na support a oni vám pomôžu. Naša situácia.
  6. Nahrať listing na video alebo urobiť screenshot – toto môže byť tvoja ochrana a dôkaz ako dokážeš Amazonu že to bola nereálna review. Aj keby ju ten človek vymazal.
  7. Odpovedať na recenziu ako profesionál. Prípadne uistiť toho konkrétneho zákazníka že spravíme všetko preto aby sme produkt vylepšili. Týmto zabezpečíme, že aj ostatní zákazníci ktorí prídu na listing uvidia túto tvoju odpoveď. Tkaže pozor čo tam dávaš. Niekedy to môže byť na škodu a niektorí zákazníci to budú využívať.
  8. Môžete použiť túto “black hat” techniku pre zníženie poradia v recenziách pre danú zlú recenziu. O čom to hovorím? Pri každej recenzii je možnosť pre zákazníkov označiť túto recenziu za “useful” alebo “not help”. Takto si môžete tú zlú recenziu podať smerom dolu. Ale hovorím toto je technika, ktorú Amazon zakazuje a povedal by som že skôr nemá rád.