Ahojte,
ešte pred tým ako sa pustíme do podcastu mám zopár noviniek:
Začal som poskytovať mentoring pre začínajúcich Amazon predajcov alebo tích, ktorí rozmýšlajú čo robiť ďalej po škole a či sa oplatí podnikať online. Pomáham tiež nastaviť celkovú stratégiu podnikania online.
Taktiež je tu nová možnosť ako získať moje mentorovanie ZADARMO – konkretne 10 hodín ZADARMO. Kto má záujem – napíšte mi správu.
Aby ste mali predstavu o tom ako fungujú feedbacky a recenzie na Amazone musíme si najskôr vysvetliť rozdiel medzi feedbackom a reviews:
Feedback (Fídbek):
- hodnotenie sellera resp. jeho obchodu na Amazone. Feedback môže dať iba zákazník, ktorý už u predajcu nakúpil. Hodnotenie slovne + hviezdičky.
- feedback musí byť buď o sellerovi a jeho službách, ktoré ponúka.
- o doprave produktu – pri FBA za dopravu zodpovedá Amazon (povieme si neskôr)
- Kde sa zobrazuje feedback? Feedback je dôležitý hlavne pri predajcoch, ktorí predávajú v tzv. BuyBoxe – delia sa o jeden listing s ostatnými predajcami.
- Potom sa ešte zobrazuje keď si nakupujúci otvorí profil daného sellera – tam potom hlavne záleží na tom, aby tam nebolo mega zlé hodnotenie. Aby to nakupujúceho neodradilo.
- Naše skúsenosti s vymazaním…
Review (Recenzia):
- sú zrejme tým najcennejším aktívom na Amazone.
- hlavne pre FBA sellerov
- zobrazujú sa iba na listingu – priamo na produkte. Tým pádom ich vidí najviac ľudí, ktorí sa zaujímajú o daný produkt.
- častokrát sú “mostom k predaju”. Zákazníci sa podľa nich rozhodujú ktorý produkt kúpiť a ktorý nie.
Postup ako získavať feedbacky a reviews:
Mať 100% produkt
- Mať dokonalý produkt sa vždy vyplatí. Vždy! Pre mňa je to taký základ mať dokonalý produkt. Odrazová plocha… S produktom, kde si podcenil kvalitu dodávateľa alebo použitých materiálov sa môžeš rozlúčiť s návalom 5 hviezdičkových recenzií.
- ak máš šťastie tak nechá tvoj zákazník iba negatívny feedback o produkte – a ten sa dá vymazať.
- ak máš smolu tak ti dá rovno na šupu negativnu recenziu – a tá sa vymazáva ťažko a aj keď máš pravdu a uvedieš relevantné argumenty – nemusia takúto recenziu vymazať. Takže podtrženo, sečteno – mať 100% produkt sa oplatí!
Poskytovať špičkový zákaznícky service
- v prípade akéhokoľvek problému okamžite odpisovať zákazníkom. A nie iba odpisovať ale aj vyriešiť ich problém! Prázdne reči nikomu nepomôžu. Ak sa máš naťahovať s niekým týždeň tak je jednoduchšie mu proste poskytnúť refund a ísť ďalej. Často krát je potom z toho ešte aj pozitívny