Zakladateľ a promotér festivalu Pohoda na otázku, či je možné z festivalu urobiť štandardnú firmu s pozitívnymi ekonomickými výsledkami, odpovedá. „Áno, často sme stáli pred touto otázkou, ale už dávno sme sa rozhodli, že Pohodu takto budovať nebudeme.“
Festival tento rok otvorí svoje brány už po 28-krát a napriek tomu, že ho väčšina návštevníkov vníma najmä posledné týždne pred letom, keď festivalu stúpa marketingová komunikácia aj mediálne výstupy, festival celoročne tvorí 12-členný tím.
Preto sa v tomto diele podcastu Biznislab Daniela Marušková rozprávala s Michalom Kaščákom aj trochu inak – z pohľadu organizácie, financií, strategických rozhodnutí, investora aj prekonaných ťažkých časoch, počas ktorých festival zasiahla pandémia či búrka, ktorá predčasne ukončila ročník 2024.
Na jednej strane stoja biznisové príležitosti, ktoré by ekonomickú situáciu výrazne vylepšili, napríklad predaj tvrdého alkoholu, zákaz vlastných nápojov a jedál, nestropovanie cien gastra či oddelené VIP zóny, na strane druhej stoja hodnoty, vďaka ktorým sa každoročne na festival vracia približne polovica verných návštevníkov a ktoré, naopak, návštevníkov spájajú.
Ako sa tímu podarilo vytvoriť značku, ktorej návštevníci veria natoľko, že si kúpia vstupenku bez toho, aby poznali line-up? Čo považuje za najdôležitejšie aspekty a hodnoty Pohoda festivalu? A čo za najväčší záväzok voči návštevníkom?
Ak sa zaujímate o stratégiu budovania značky, ktorej ľudia veria tak ako festivalu Pohoda, tento diel si nenechajte ujsť. Michal Kaščák úprimne a otvorene rozprával o krehkom pozadí budovania festivalu. Podcast Biznislab vzniká v spolupráci Denníka SME a digitálnej marketingovej agentúry ui42.
See omnystudio.com/listener for privacy information.