Terapia nie je impulzívny nákup. Je to rozhodnutie, ku ktorému ľudia dozrievajú aj mesiace či roky. Presne túto realitu odhaľuje Magdaléna Kajan, spolumajiteľka a marketingová riaditeľka slovenskej platformy ksebe, ktorá ponúka psychologické poradenstvo jednotlivcom aj firmám.
Magda má za sebou roky v technologickom marketingu. K platforme ksebe ju však priviedla osobná skúsenosť s terapiou a frustrácia z komplikovaného prístupu k odbornej pomoci. Nedostupnosť, dlhé čakanie a chaos v ponuke ju presvedčili, že táto oblasť potrebuje zmenu – a že ju môže priniesť práve marketingom.
Platforma ksebe dnes spolupracuje s viac ako 150 psychológmi a ako prvá na Slovensku vyvinula párovací systém, ktorý klientom pomáha nájsť ideálneho odborníka na základe 15 otázok. Aj vďaka tomu rastie dôvera k značke, ktorá pracuje s extrémne citlivou službou.
„Náš klient si často prvýkrát objedná terapiu až po 14 mesiacoch od prvého kontaktu so značkou,“ hovorí Magda. Namiesto tlaku na konverziu preto ksebe stavia na dlhodobom vzťahu, edukácii a búraní predsudkov. Pomáha im v tom kombinácia blogov, sociálnych sietí, PR výstupov, influencer marketingu a výkonových kampaní.
Od roku 2024 pôsobí ksebe aj v Česku po akvizícii Terapie.cz. Magda priznáva, že expanzia nebola jednoduchá: „Český trh si žiada iný tón – menej humoru, viac faktov. Zistili sme, že terapie nemožno škálovať ako e-shop.“ Zaujímavým segmentom sú aj Slováci v zahraničí, ktorí preferujú terapiu v materinskom jazyku.
Projekt dnes nestojí na investíciách, ale na postupnom, udržateľnom raste. Sústreďuje sa na kvalitu služieb, rozširovanie tímu a vývoj technológií. No prišli aj slepé uličky – ako napríklad pokus o predaj merchu, ktorý síce vyzeral dobre, ale v praxi nenaplnil očakávania.
Základom úspechu ksebe zostáva dôvera. „Terapia sa nepredáva zľavovým kódom. Na pomoc, ktorá zachraňuje hlavu, musíš budovať značku ľudsky, dlhodobo a s rešpektom,“ uzatvára Magdaléna Kajan.
Tipy na čítanie od Magdalény:
Mindskill (Adam Truhlář) – ako nastaviť myseľ na výkon No Rules Rules (Reed Hastings, Erin Meyer) – kultúra Netflixu Marketingová Biblia – pre začínajúcich marketérovPodcast Biznislab vzniká v spolupráci Denníka SME a digitálnej marketingovej agentúry ui42.
See omnystudio.com/listener for privacy information.