Všetci čítame fantastické a apokalyptické titulky o tom, ako zažívame bezprecedentnú zdravotnícku, sociálnu a biznis krízu. Nedá sa nesúhlasiť. Nedostatok tovaru v obchodoch nie je až takým výrazným problémom ako spomalenie pohybu peňazí a spomalenie života ako takého. Neistota, v akej sme sa momentálne ocitli, je porovnateľná s akútnym štádiom krízy z roku 2008. Avšak s jedným významným rozdielom.

Vieš, ako komunikujú úspešné značky počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili? Stiahni si náš nový e-book

Vo väčšine prípadov, nie je problém predávať tovar. To, čo sa však drasticky mení je nákupné správanie a návyky.
My v marketingovom svete už môžeme pozorovať reálne dáta a dokážeme z aktuálnej situácie vyťažiť všetko, čo ponúka. Futuristický online svet vysokých interakcií, nízkych cien za preklik a absurdných dosahov, sa stal (načas) realitou. Nákupný svet nikdy nebol viac digitalizovaný.

Práve preto musíme naše marketingové stratégie prispôsobiť do najaktuálnejších bodov:

1. Chladná hlava

Z histórie vieme, že človek je tvor impulzívny, bez ohľadu na to, ako veľmi je presvedčený, že sa rozhoduje racionálne. Rozsiahle štúdie a výskumy, napríklad Dana Arieliho (knižný tip na víkend) potvrdzujú, že človek nejedná racionálne a v čase krízy to platí dvojnásobne.
Impulzívne rozhodnutia a absolútne zastavenie firemného marketingu nie je univerzálnym receptom na prežitie krízy. Práve naopak. Nemusíme si vysvetľovať, že keď firma alebo produkt nie je na očiach, nepredáva. A práve stopnutie marketingu sa môže prejavovať aj dlho po kríze.
Racionálne zhodnotenie situácie a prerátanie výdavkov je aktuálne prvým krokom, ktorý musíme všetci podstúpiť. Dajme si dole ružové okuliare.

2. „Pay per click“

Rastúcim časom v karanténe trávime omnoho viacej času online ako bežne. Celé dni vyhľadávame a prijímame informácie, čím dávame priestor Googlu a Facebooku, aby nám rozumel ešte viac, ako doteraz. 
Kampane našich klientov majú aktuálne najväčší význam práve v online priestore. Online marketing nikdy nebol a, možno, už nikdy nebude tak zaujímavým nástrojom na firemnú propagáciu.
Navzdory strachu a neistote, ktorá všade panuje, firmy musia racionálne vyhodnotiť, ktoré reklamné kanály by mali pozastaviť a ktoré sú pre nich vyslovenou príležitosťou.

3. Komunikácia

Sociálne siete sú novodobým námestím, trhoviskom a miestom, kde prebieha väčšina diskusií a komunikácie.
O to viac, v týchto komplikovaných časoch, kedy firmy musia komunikovať na sociálnych sieťach s väčšou intenzitou a citlivosťou. Pretlak informácií, ktorý sa na užívateľov valí, nás núti zamýšľať sa nad content marketingom a teda tvorbou obsahu, ktorý prináša hodnotu pre sledovateľov. V tomto bode už nie je priestor pre generické, nič nehovoriace príspevky, bez akejkoľvek estetickej hodnoty.
Vytvárajme diskusie, edukujme, píšme blogy a nezabúdajme, že video je stále najsilnejším online marketingovým nástrojom.

4. SEO

Nákupné rozhodovanie sa zmenilo zo dňa na deň. S pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou môžeme povedať, že nám tu vzniká trend na rok 2020.
Online nakupujeme a online hľadáme obchodníkov.
Pokiaľ sa značka nezobrazuje na popredných priečkach, alebo aspoň na prvej stránke Google vyhľadávania, here we go, má problém.
Všetko sa zrýchľuje spolu s ochotou prijímať informácie a vyhľadávať „najvýhodnejšiu“ ponuku. Investícia do tvorby kvalitného obsahu, ktorý značku posunie v očiach Google aj zákazníkov, je preto maximálne rozumná.

Čakajú nás zvláštne časy a trh definitívne preriedi tých, ktorí sa nezvládnu pružne prispôsobiť novým podmienkam.
Ľudia nakupovať neprestanú. Avšak nakupovať budú najmä od tých, ktorí im v online priestore „pôjdu oproti“. Práve tu platí staré dobré motto: „V dobrých časoch firmy reklamu chcú. V zlých časoch ju potrebujú.“

My v Hype v tom máme jasno. Máte v tom jasno aj vy?