Naša železnice na tom vôbec nie sú dobre. Kolízie, takmer čelné zrážky, horiace vlaky, staré výhybky a vykoľajené české Pendolíno pre havarijný stav dôležitej trate. A do toho chronické meškanie vlakov a chýbajúce špičkové rušne a ich obsluha.
Železnice sú na tom až tak zle, že ich už otvorené kritizujú české dráhy, domáci odborári a strojvodcovia a problémy priznávajú aj samotné železnice a ministerstvo dopravy.
Čo s tým, v čom je problém? Je zácvik rušňovodičov dostatočný, máme ich vôbec? A čo robí štát? Prečo nevieme investovať do železníc, ak tam každá vláda ľudí posiela z áut? Aké sú možnosti?
Braňo Závodský sa rozprával s dopravným expertom Jiřím Kubáčkom a riaditeľom Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrejom Matejom.