Martin Zahuranec, náš ďalší hosť v Business Talks, je CEO jedného z najrýchlejšie rastúcich e-shopov v regióne, eyerim, ktorý v súčasnosti pôsobí v 14 krajinách Európy a venuje sa najmä online predaju okuliarov. Aktuálne spúšťajú vlastnú optiku a nedávno uzavreli investorský round, kde získali niečo cez 1,5 miliónov eur od fondu Eterus Capital. Zvyšných 200-tisíc eur pripojili 3TSCapital Partners. Skupina, za ktorou stojí prevažne investičný fond amerického technologického gigantu Cisco, už do eyerim investovala tretíkrát.
Martin pôsobil dlhšie v Ázii, kde pracoval pre viaceré firmy ako Rocket Internet či Lazada, bol členom tímov, ktoré doslova kopírovali fungujúce biznis modely a nasadzovali ich na miestnom trhu. Tam zároveň zistil, prečo sú okuliare dobrý biznis. S vtedajšou kolegyňou Yass sa rozhodli, že vyskúšajú eyerim v Európe. Spolu s ďalšími dvoma spoluzakladateľmi Braňom a Andreou na ňom začali makať na začiatku roka 2015.
Martin má veľmi No B.S. prístup (no bullshit pozn. red.) k životu, je úprimný a na svoj vek biznisovo skúsený. Vie aké je náročné vyjednávanie s investormi, aké je to spávať vo vlastnom office, skladať tím a sekať náklady. Zveril sa nám, prečo vyhorel, čo mu dodáva energiu a čo by robil, ak by tu eyerim nebol. Bolo nám cťou rozprávať sa s ním v ďalšom diely Business Talks.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ako rozbehnúť eshop takmer po celej Európe
- Ako ti pomôže skúsenosť zo zahraničia pri štarte biznisu
- Ako zostaviť tím na rýchly rast a škálovanie
- Na čo potrebuješ mať v biznise „gule“
- Aké je to spávať v kancelárii a žiť takmer bez peňazí
Minúta po minúte:
3:30 Začiatky eyerimu na Slovensku
5:40 Ako vyzerá tím eyerim dnes, ako si vyberajú ľudí do tímu
8:37 Ako vyzerá hiring stratégia eyerimu
12:50 Ako sa im darí udržať firemnú eyerim kultúru
17:25 Oplatí sa čítať manažérske knižky typu: „Ako riadiť firmu“ a „Ako identifikovať firemné hodnoty“
19:19 Aký je hlavný problém v eyerime
23:40 Ako „získať“ poľský trh
26:50 Čo dali Martinovi skúsenosti z Ázie. Ako sa vďaka tomu pozerá na svet, na Slovensko
32:10 Ako v Ázii vybudovali obrovský e-commerce startup
36:00 Prečo spustili prvý eshop v Škandinávií a nie na Slovensku
37:09 Prečo nakoniec spustili aj slovenský eshop
38:08 Kto bol prvý investor do eyerimu a prečo dostali investíciu „len“ do nápadu
40:11 Dá sa škálovať startup aj bez investorských peňazí
44:10 Ako sa míňajú investorské peniaze
53:20 Kde berie Martin drive a prečo má v sebe stále startup nadšenie
55:40 Prečo vyjednávanie s najnovším investorom viedla kolegyňa Yass a Martin sa radšej vrátil späť „ku koreňom“, k zákazníkom a biznisu
58:50 Čo znamená, že dnes majú „poslednú šancu“ uspieť s projektom
1:01:25 Rapid fire questions ako biznis snov, biznis rada alebo uvedomenie si, čo funguje v biznise, kniha vs. audio, životná energia a jeho vášeň