Petra Vaškových, šefka produktu Kiwi.com, začal vo firme ako zamestnanec číslo 4 (v roku 2014). Hoci vyštudovala politické vedy a politický marketing, venovala sa vždy technológiám. Po škole pracovala pre spoločnosť Tripomatic a keď Kiwi.com kúpilo jej kľúčový projekt – WhichAirline.com, stala sa súčasťou tímu Kiwi.com.

Postupne sa vypracovala až na členku predstavenstva a vedie celý produktový tím Kiwi.com. Aktuálně je Petra Chief Product Officer a má na starosti samotný produkt a celý produktový tím. Popritom stíha byť matkou a stále myslieť aj na svoje zdravie, dobrú náladu a rodinu.

Bolo nám cťou sa s Petrou rozprávať v Busienss Talks. Rozhovor bol nahraný vo februári 2021

V rozhovore sa dozvieš:

  • Prečo v Kiwi.com veria, že cestovanie sa vráti do „normálu“
  • Ako Petra vníma svoju pozíciu ženy vo veľkom biznise
  • Na čo myslieť pri budovaní špičkového svetového produktu
  • Sila konštruktívnej spätnej väzby

Minúta po minúte:

1:18 Začneme aktuálnou tému (február 2021), a to COVID 19 a cestovanie, aký je aktuálny stav produktu Kiwi.com
3:50 Ako sú aktuálne nastavený biznisovo v Kiwi.com. Kedy sa podľa nich cestovanie vráti do „normálu“, spred COVID 19 éry
5:28 Ako sa pozerajú majitelia a investori na aktuálnu situáciu Kiwi.com. Aká je „nálada“ vo vedení firmy
7:04 Aká je aktuálne pozícia Kiwi.com ako „lovebrand-u“ a ich pozícia voči zákazníkom a dodávateľom (ako poskytovatelia letov či pozemnej dopravy t.j. autobus, vlak atď). Otriasol ňou COVID 19?
11:03 Ako budovať svetový produkt od „nuly“ (ako Kiwi.com), čo by boli prvé kroky šéfky produktu Kiwi.com
14:05 Medzinárodná expanzia, čo sú kľúčové aspekty produktu, ktorý chce byť v TOP10 na svete
18:41 S koľkými ľuďmi v tíme pracuje šéfka produktu svetovej firmy
19:51 Ako si udržať pracovný kalendár prehľadný a „všetko stíhať“
20:51 Čo je nevýhoda práce na homeoffice
22:39 Aké techniky v Kiwi.com pomáhajú byť efektívnejší a dosiahnuť daný cieľ
25:02 Ako vie šéfka produktu zlepšiť biznis a zisk celej firmy
26:18 Ako vstupuje snaha o dosiahnutie maximálneho zisku firmy (ROI) do práce šéfky produktu
28:03 Ako komunikovať misiu „zlepšiť ROI firmy“ kolegom, ktorí tvoria produkt (dizajnéri či IT vývojári)
29:40 Ako získať špičkových ľudí do tímu
34:17 Ako vzbudiť v zamestnancoch podnikateľského ducha, aby mali tzv. „ownership“, cítili sa ako majitelia firmy a sami ťahali firmu vpred
36:12 Ako postaviť kvalitný produkt, konkurencieschopný na zahraničných trhoch, z „obývačky“ v Brne či Bratislave
39:11 Chyby, ktoré v Kiwi.com urobili a v budúcnosti by sa im radi vyhli
42:42 Aká bola cesta Petry Vaškových, ako ženy, až na šéfku produktu KIWI.com
45:35 Ako vyzerá deň šéfky produktu Kiwi.com, s malým dieťaťom a riadením veľkého tímu
47:21 Na čo si dať pozor pri budovaní produktu, z pohľadu špičkového „produkťáka“
48:50 Rada na záver: „Nebojte sa dávať spätnú väzbu“