Aj keď sme to mali tušiť, aj keď sme sa mali pripravovať, vírová nákaza pod nič nehovoriacim menom COVID19, nás prekvapila. Zatvorené školy, úrady, niektoré továrne a obchody nás zo dňa na deň prinútili zostať doma. Slovo Home Office sa stalo štandardom v komunikácii so zamestnávateľom, študentami, či úradmi, aj keď nikto poriadne nevie, ako sa pri tejto forme práce správať. V školách sme začali intenzívne hovoriť o online vyučovaní či dištančnom vzdelávaní. Aj keď sme o dištančnom vzdelávaní hovorili už dávnejšie, mnohí to brali ako módny výstrelok, ktorý nie je ani doplnkom, nie to náhradou, prezenčného vyučovania. Po tieto dni sa ukazuje, že  vzdialené vyučovanie, tiež nazývané e-learning, nie je len doplnkom  klasického vyučovania, ale tvorí podstatnú časť nového spôsobu života, života v 21. storočí. Nestačí mať dobrý nápad, je potrebné mať to správne uvažovanie, to povedal Rene Descartes v sedemnástom storočí a pre nás v dvadsiatom prvom storočí to znamená výzvu, aby sme tento výrok naplnili. Na tému e-learningu, o jeho formách a cieľoch diskutujú  Peter Ballo, profesor STU a riaditeľ Národného centra kozmického inžinierstva spolu s Martinom Foltinom, bývalým prodekanom na FEI STU a v súčasnosti zástupcom spoločnosti Humusoft na Slovensku.