Prečo a ako vzniklo DPOH, čo jeho vzniku predchádzalo, prečo bolo založené ako nezisková organizácia, ako je divadlo financované?  Čo je pre divadlo z pohľadu financií výhodnejšie, alebo skôr reálnejšie. Vlastný herecký súbor alebo stáli spolupracujúci herci? Aký ohlas mali u divákov premiéry, ako ovplyvnili návštevnosť divadla a ako reagovali na scénické čítania.DPOH v premiérach uviedlo inscenácie o významných Bratislavčanoch Pressburger Fight Club o Imrichovi Lichtenfeldovi, zakladateľovi Krav Maga a Bratislavské srdce o historičke, muzeologičke Alžbete Günther-Mayerovej. Tiež inscenáciu o histórii Bratislavy Pozsony Dance Club. Bolo zámerom DPOH zviditeľňovať významných, obyvateľov mesta, na ktorých sa zabúda, alebo sa o nich nevie?

V septembri 2023, počas prvej sezóny novootvoreného DPOH čelilo divadlo nenávistným útokom zo strany politikov a časti verejnosti za kampaň vitráži, ktorú zachytil na Slovensku zrejme každý. O DPOH informovali mnohé slovenské ale aj zahraničné médiá, podporili ho diváci, jednotlivci. Ako sa táto situácia týkala zamestnancov?

Verejnosť vníma DPOH ako divadlo s jasným názorom a hodnotami, ale aj bezpečným priestorom pre tých, ktorí sú dnes šikanovaní alebo sa obávajú o svoje práva. Tento obraz si DPOH vybudovalo za veľmi krátky čas. Pred znovuotvorením bolo DPOH akýmsi kultúrnym domom bez názoru. Dnes má stálych divákov, ktorí sa do divadla opakovane vracajú. Mnohé predstavenia sú vypredané, Scénické čítania sa vypredávajú za dva dni. Je dôležité, aby takýto priestor dnes existoval? 


V poslednej časti Divadelného Podcastu Országh Hviezdoslav v sezóne 2024 / 2025 sa Michael Szatmary rozpráva s riaditeľkou DPOH Valeriou Schulczovou o založení divadla, o 70tom výročí slávnostného otvorenia budovy o verejnom odpočte ale aj o období dva a pol roka od založenia DPOH ako neziskovej organizácie počas jej vedenia.