V biznis masterminde DoNaha podnikateľ, dizajnér a profesionálny zvedavec Jakub Ptačin hovorí o podnikavosti, ako nezabiť zvedavosť, odvahu a tešiť sa z rastu. “Dá sa učiť iba robením,” hovorí Jakub s tým, že aj viera je rozhodnutie a dodáva: “Radšej viem, že niečo nevyšlo, ako keby som mal ľutovať, že som to nevyskúšal” Ako sa stavať k biznis nápadom? Pokiaľ ich neodskúšame, nevieme, aké to bude: "Byť k sebe fakt úprimný znamená povedať si, že fakt neviem či je to dobrý nápad."
Rozpodnikať Slovensko znamená pre Jakuba dať ľuďom viac podnikavosti, objavovať, podporiť zvedavosť a povedať nápadom áno, pretože aj keby nevyšli, veľa sa naučia - o sebe, zodpovednosti a ownershipe svojich rozhodnutí.
Jakubovou snahou je rozpodnikať Slovensko. Na strach sa pozerá ako na kontrolku, ktorá má svoj význam. Ak nám niekto zdieľa svoj nápad, stačilo by vedome zastaviť našu prvotnú reakciu a opýtať sa: Ako Ti môžem pomôcť? Keďže nápady sú pri ich vzniku veľmi krehké, je ľahké ich v ľuďoch zahasiť. Je jedno, či to nevyjde, ale skúsili sme to a to je podstatné. Na záver najzásadnejšia otázka - s ktorou v podnikaní treba začať: Čo chcete?
powered by