Jakub Rejnuš pôsobí ako marketingový riaditeľ a online marketingový špecialista v PeckaDesign. V agentúre sa špecializujú na tvorbu veľkých e-commerce projektov, v obore majú 20 ročnú tradíciu. Rozprávali sme sa o tom, ako funguje z jeho pohľadu SEO.
V rozhovore sa dozviete:
- 0:38 čomu konkrétne sa Jakub venuje v PeckaDesign;
- 4:33 prečo začali robiť podcasty a čím sú výnimočné;
- 7:21 či riešia komplexné aktivity v rámci SEO alebo sa špecializujú na konkrétnu oblasť;
- 8:50 s akými rozpočtami na SEO v PeckaDesign pracujú;
- 10:45 ako riešia ceny za spätné odkazy pri linkbuildingu;
- 12:07 ako delia budget klientov, na aké oblasti a aktivity míňajú najviac;
- 13:45 aké sú kľúčové ukazovatele výkonnosti a čo konkrétne sledujú pri e-shopoch;
- 16:13 čo je podľa Jakuba dôležité z pohľadu hodnotenia vyhľadávačov, je to skôr obsah alebo linkbuilding? Je potrebné riešiť technické parametre?
- 18:37 či je vhodnejšie ak si niektoré aktivity v rámci SEO robí klient sám, resp. niečo čo by klient mal robiť;
- 21:24 či je bežné robiť rozhovory a články s ľuďmi, ktorí majú priamy prístup k produktom/službám;
- 25:21 či pri optimalizácii pozícií uprednostňujú výkonnostné kampane alebo organic traffic;
- 27:25 či bude mať podľa Jakuba organický traffic kvôli algoritmom stále menší priestor.