12. februára bude 1,4 miliardy ľudí na svete oslavovať začiatok nového lunárneho roka – roka byvola. V našej tradícii tento sviatok nazývame čínsky nový rok, ale  v Číne sa nazýva  aj jarný festival či sviatok lampášov, v mongolstvu Tsagaan Sar, v Tibete Losar, v Japonsku Shogatsz, v Kórei Seollal a vo vietname Tet. Lunárny nový rok oslavujú aj v Singapure, v Indonézii, Malajzii, Mjanmarsku, Thaisku, Kambodži, na Filipínach a na Mauríciu, rovnako ako v diaspórach po celom Západnom svete. S očakávaním tohto obľúbeného sviatku sme sa preto rozhodli venovať nasledujúce týždne ázijským náboženským tradíciám, konkrétne tým, ktoré boli ovplyvnené čínskou civilizáciou. Kým sa ale presunieme do súčasnej situácie v juhovýchodnej Ázii, musíme si objasniť to, na akých základoch stojí čínska náboženská tradícia. Bude to trochu náročná cesta, pretože Naše videnie sveta založené na monoteistickej tradícii, lineárnom chápaní času a na gréckej filozofii nám tu nepomôžu, a musíme sa posnažiť vidieť svet z novej filozofickej perspektívy. V dnešnej časti Eliady si predstavíme povahu ázijských náboženských tradícií a povieme si niečo o počiatkoch čínskych náboženských predstáv.