Slovenská ekonomika zaznamenala v prvom štvrťroku 2020 jeden z najväčších poklesov v EÚ spôsobený pandémiou COVID-19, čo bolo do veľkej miery spôsobené úzkym ekonomickým zameraním na automobilový priemysel.
V rámci reštartu slovenskej ekonomiky po koronakríze vláda avizuje, že chce zmeniť ekonomický model Slovenska založený na výrobe áut a nižšej cene práce smerom k vzdelanostnej ekonomike.
Problémom sú aj rastúce emisie skleníkových plynov z dopravy, ktoré sa s v rámci Európskej únie podieľajú na celkových emisiách až 30 percentami. Európska komisia chce preto podporiť sociálne spravodlivú transformáciu automobilového sektora smerom k uhlíkovej neutralite v roku 2050.
PANELISTI
– Tomáš Kakula, generálny riaditeľ sekcie konkurencieschopnosti, Ministerstvo hospodárstva SR
– Monika Martišková, výskumná pracovníčka, Central European Labour Studies Institute
– Alexander Matušek, prezident, Zväz automobilového priemyslu
– Ján Kovalčík, INEKO
Moderuje Irena Jenčová, EURACTIV Slovensko
——-
Spracoval Adam Bajla a Štefan Bako.
——–
Všetky podcasty portálu EURACTIV Slovensko si môžete vypočuť na www.euractiv.sk/podcasty, v aplikácii Apple podcasty, PodBean, Sticher, Google podcasty a streamovacej služby Spotify.