Na slovenských železniciach je obrovský investičný dlh. Je neuveriteľné, keď v súčasnom stave vláda nedá v rozpočte na údržbu ani euro. Ľudia to cítia na meškaniach. Mojím snom je, aby sme nielen na papieri deklarovali, že IC z Bratislavy do Košíc príde za 4 hodiny 46 minút, ale aby to tak aj naozaj bolo, hovorí ONDREJ MATEJ.
Ondrej Matej je riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. Za vlády Mikuláša Dzurindu bol predsedom predstavensta Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Pracoval ako poradca Ivety Radičovej, dnes je aj poradcom ministra dopravy Andreja Doležala (Sme Rodina).
V podcaste s ním sa dozviete:
– prečo je slovenská mentalita pri rozvoji železníc problém,
– aký vysoký je investičný dlh na železniciach,
– ako je možné, že v rozpočte pre rok 2021 bola na údržbu nula.
– prečo boli vlaky zadarmo zlý nápad,
– prečo hrozí, že vysokorýchlostná železnica z Budapešti do Varšavy Slovensko obíde
– aký je potenciál rozvoja prímestských železníc v Bratislave
—
Podcast vznikol s podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR
—
Produkcia: Michal Hudec a Štefan Bako