„Baal je asociál, ale v antisociálnej spoločnosti,“ povedal o svojej hre a jej antihrdinovi Bertolt Brecht. Debutová hra dala nadlho Brechtovi nálepku enfant terrible nemeckého divadla. Jeho básnik, ktorý má predobraz vo Villonovi, Verlainovi a Rimbaudovi hovorí o svete, čo upadá, jeho príbeh plný dekadencie je o vzbure proti konvenciám a napokon aj revolte voči sebe samému. Baal, ktorého v roku 1989 inscenoval v martinskom divadle Roman Polák, má dodnes status kultovej inscenácie. Rovnako kultovým sa stal aj album s pesničkami z tejto inscenácie od autorskej trojice Šeban – Müller – Peteraj, ktorý len nedávno vyšiel – po 30. rokoch od prvého vydania – na vinyle. O dvojitom fenoméne Baala hovorili Roman Polák, Kamil Peteraj, Andrej Šeban a predstaviteľ Baala Matej Landl s autorkou relácie Marianou Jaremkovou.